Ingatan Kepada Penziarah...

Dengan Nama Allah yg Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..

Saya merupakan seorang hamba Allah swt dan ummat Muhammad saw yang punya pelbagai kekurangan dan juga banyak kelemahan...

Saya juga seorang yang sangat kurang ilmu dan bukan ahli di dalam agama...makanya kini, saya sedang belajar lagi dan lagi semampu dan sedaya saya...

Oleh itu, ingin saya tegaskan..saya bukan seorang ustazah (jadinya jangan di soal saya bab berkenaan agama).
Bukan juga hafizah dan jauh sekali alimah...
(makanya saya bukan pakar bab hadis, dalil dan apa jua untuk menentukan sebarang hukum)....

Maaf andainya, saya tidak dapat menjawab persoalan penziarah di blog ini, YM mahupun email...

Syor saya....carilah orang yang betul2 alim berkenaan setiap bidang ilmu agama ini..

sekian... selamat beramal ^^


~Da'ie Dunia Akhirat~

Friday, October 21, 2011

InsyaAllah.. x kan hilang :)

Bismillahirrahmanirrahim...

Tett...tetttt..  1 Message!

From : Abg Syg
Date : 20/10/2011
Time : 23:58 


" Biar di dunia kami di tinggal-tinggalkan, kelak di akhirat......
Abg senyum bukan sebab gelakkan syg, tp sedaya upaya hiburkan kedukaan syg. Dh la syg seharian penat masak, esok nak sambung penat lg. nak ikutkan hati memang la x sanggup nak tinggalkan syg sorang2 kat rumah. Tp abg tahu dalam kejauhan krn agama, ada banyak kebaikan Allah akan bg pada syg. At least jd asbab hidayat utk diri sendiri. Love u so much. Wat taklim dengan baby bebaik ye. Sori. mmuah..slm"


* Ayat atas yang di boldkan tu ayat perli umu tuuuu.. suami umu petik dari "Bisikan Masthurat" baris ke 5 yang umu karang ketika di zaman anak dara dan masih dalam pengajian di U. (Penghujung tahun 2009)

(err...kalau nak baca yang full, boleh tengok di bahagian paling bawah blog nie..)


Okey, mesti ramai nak tahu kenapa dan mengapa juga sebab musabab suami umu boleh hantar masej "cinta" yang sebegitu rupa di tengah malam-malam buta ni kat umu kan?? huhuuu... >__<


jom layannn...


Dengan limpah rahmat dari Allah swt, hari ini (20/10/2011 - khamis) Allah swt telah hantar jemaah 40hari dari Markaz Penanti, Penang ke Semporna, Sabah. Seramai 12 orang + 4 orang dari Lahad Datu telah sampai ke marhalah kami untuk menjalankan usaha atas iman & amal.

Dan Alhamdulillah, Allah swt pilih umu untuk nusrah taam sepanjang 3 hari jemaah berada di sini....
(waaa..selama ni paling lama nusrah 2 hari...tu pun dah sengal2 tulang. Ni 3 hari boleh pengsan!)

Makanya, hari ini seawal jam 9.30 pagi umu telah turun ke gelanggang menanak nasi dan memotong bahan-bahan masakan sementara menunggu kepulangan suami membawa pulang berekor-ekor ikan kerapu dari laut untuk di masak ikan 3 rasa!

Nasib la suami mengajar sesi petang..fuuhhh....

Dan seawal pukul 2 petang umu telah mula menyediakan bahan-bahan masakan bagi ayam masak kicap ala jawa bagi hidangan makan malam.. Turun gelanggang awal sebab pukul 3 dah start mengajar tuisyen hingga pukul 5..huhuu.. Maghrib - Isyak nak mengajar iqra' pulak. Jadinya persediaan awal adalah sangat perlu bagi suri rumah yang perasan sibuk seperti umu :p

Malamnya...dalam pukul 10 lebih.. barulah suami balik dari masjid setelah membawa jemaah jalan-jalan berjumpa ummat. Umu turun dapur lagi.... masak kuih bom atom bersama teh o panas < menu ini sangat membangkitkan selera apabila di makan bersama suami tersayang di kala musim hujan begini sambil mendengar karkuzari...heheee :D

Lepas sesi minum malam, kami menghadap internet dan suami melayan kerenah umu mencari destinasi menarik yang ada di sekitar Sabah...Kota Kinabalu terutamanya, bagi merancang percutian sebelum suami menyambut takaza 40hari akhir tahun ni.. InsyaAllah!

Tengah best2 bercerita nak pergi sana situ...Tiba-tiba pukul 11 lebih, suami memandang jam dinding dan bersuara..


"Abang nak iktikaf kat masjid malam ni"


haaaa....??? x sampai pun 2 jam hari ni suami bagi masa untuk umu, tiba-tiba nak pergi lagi...

waaaaaa.... terus automatik memuncung dan nak menangis..hukhuk. 

Walau umu buat muka seposen macam mana pun, suami rilek je kehulur kehilir di depan umu sambil mencapai bedding, bantal angin, barang mandi, kain pelikat....sarung jubah..sarung sweater...sambil tersenyum-senyum....eeeeeeeeeeee!

Umu x tolong pun sebab geram < hohoho...ibu mengandung memang beremosi sikiiittt!

Suami datang dekat..pujuk-pujuk. Umu buat keras jer < hohoho...ibu mengandung memang beremosi sikiiittt!

Bila suami dah angkat barang2 dan berjalan ke pintu.. baru lah tersedar. Bangun, hulur tangan.. tapi mulut  maintain muncung..hohoho. 
Suami sengih2! eeeeeeeeeee!

haaaa...tu yang dah sampai masjid, sebelum tidur sempat suami bagi masej "pancung" kat umu tuu... nak tahu umu balas apa???

Rahsiaaaaa...hahaaaa :p


hmmm..umu bukannya apa. Bukan x rela suami pergi khidmat dan nusrah jemaah. Jauh sekali rasa x suka bila suami nak beriktikaf dengan mereka di masjid. Mungkin tindakan umu di atas adalah tindakan luar kawal...hikhik... backup diri sendiri nih!


* Seperti yang umu kata...ibu mengandung memang beremosi sikiiittt! :p

* Bila memikirkan, esok mesti suami pergi iktikaf di masjid lagi. Hari sabtu suami dah nak sambut nisab 3 hari. Jadinya... 5 malam berturut la suami x ada kat rumah..huhuu

* Tengah best2 cerita pasal percutian, tetiba suami tamatkan secara mengejut! ishhh...

* Oleh kerana kandungan yang sudah pun masuk ke angka 8 bulan, jadinya sudah tentu tenaga yang umu curahkan sepanjang hari ini berkali ganda mendatangkan penat. Baru ingat suami akan bagi lebih perhatian malam ni kat umu. Tengok-tengok perhatian suami lebih kepada urusan agama....isk.isk


haaaa...jadinya x boleh la nak pandang serong kat umu dalam hal ni. Bukan nak kata umu dah lupa pada jazbah Bisikan Masthurat yang umu sendiri karang satu ketika dulu.... Tapi.. ada tu tapi-tapi..hikhik

Tapi.... Sebagai seorang suami, suami umu telah berjaya buat kesekian kalinya memainkan peranan mengembalikan jazbah Bisikan Masthurat tu kepada umu... :D

InsyaAllah..x kan hilang..... jika dan hanya jika suami selalu berdampingan di sisi umu di medan pengorbanan ini :)

Jazakallah abang :)


dah...dah..mau masuk tidur. Esok nak masuk gelanggang balik. Asam podeh dan lomak cili api dah bermain-main di fikiran niee...hohoho. Berjazbah sungguh umu!!

*Nak amal zikir fatimah sebelum tidur bagi mendapatkan tenaga 2 orang hamba esok...hehehee

Subahanallah 33x, Alhamdulillah 33x, Allahuakhbar 34x
.
.