Ingatan Kepada Penziarah...

Dengan Nama Allah yg Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..

Saya merupakan seorang hamba Allah swt dan ummat Muhammad saw yang punya pelbagai kekurangan dan juga banyak kelemahan...

Saya juga seorang yang sangat kurang ilmu dan bukan ahli di dalam agama...makanya kini, saya sedang belajar lagi dan lagi semampu dan sedaya saya...

Oleh itu, ingin saya tegaskan..saya bukan seorang ustazah (jadinya jangan di soal saya bab berkenaan agama).
Bukan juga hafizah dan jauh sekali alimah...
(makanya saya bukan pakar bab hadis, dalil dan apa jua untuk menentukan sebarang hukum)....

Maaf andainya, saya tidak dapat menjawab persoalan penziarah di blog ini, YM mahupun email...

Syor saya....carilah orang yang betul2 alim berkenaan setiap bidang ilmu agama ini..

sekian... selamat beramal ^^


~Da'ie Dunia Akhirat~

Thursday, September 2, 2010

err...ni la entry nye >> Berikan kami kekuatan Ya Allah...... :(

Bismillahirrahmanirrahim......

emm..kali ni dengan izin Allah, saya nak berkongsi salah satu email yang di forwardkan kepada saya. Rasa saya, sebelum ini saya dah melihat massage ini di salah satu blog yang saya jelajahi...tapi di mana ye?? hmm..saya lupa..huhuuu

Pandangan saya, massage ini walaupun kelihatan simple tapi memberi makna yang besar atau dengan kata lain... kartunis tersebut ingin menyampaikan kepada kita bertapa pada masa sekarang kita sedang di jadikan boneka (sadis nya perkataan ni..huhu..) oleh orang2 yang memusuhi Islam dan apa sahaja yang ada kaitannya dengan Islam.

Jadinya saya telah buat keputusan tanpa sempat istikharah untuk berkongsinya di blog...


 

**********

  


 **********
  
 


  
********** 
 
  
 

**********
  

 


**********

 WHY ?




**********



**********





Sahabat ku....

Hazrat Abu Hurairah r.a berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda;

Apabila ummatku membesar-besarkan dunia maka akan dicabut daripada mereka kehebatan Islam dan apabila mereka meninggalkan amar-bil-ma'aruf dan nahi-'anil-mungkar mereka akan di luputkan dari keberkatan wahyu dan apabila mereka caci-mencaci antara satu sama lain mereka akan gugur daripada pandangan Allah s.w.t


Dan sesungguhnya wahai sahabat....
saya berasa gerun sekali apabila memikirkan sabda Baginda s.a.w yang ini....
tidak kah anda turut merasa gerun?


Wahai manusia, Sesungguhnya Allah s.w.t berfirman kepada kamu... "Suruhlah manusia berbuat baik dan laranglah mereka dari kemungkaran sebelum datang suasana di mana kamu berdoa kepadaKu tetapi Aku tidak menerima doa kamu, kamu meminta dariKu tetapi Aku tidak akan memberikan kepadamu dan kamu memohon bantuan dariKu tetapi Aku tidak akan membantu kamu"


Ya Allah....dapat bayangkan ke tidak di mana tempat kita bergantung harap tiba-tiba tidak lagi ada untuk kita? sepertinya seorang isteri kehilangan suami, seorang anak kehilangan ayah, sebuah rakyat kehilangan pemimpin dan seperti tanaman yang kehilangan saliran airnya...pasti saja layu lalu mati...huhuu

Iya..begitulah gambarannya kepada kita. Apabila kita luput dari rahmat Allah s.w.t...pasti dan pasti..akan binasalah kita. Lalu kepada apa untuk kita berpaling? Pasti sahaja tidak akan ada lagi walau sebarang pertolongan kepada kita apabila Nusrah Allah s.w.t berpaling dari kita...huhuu

Nauzubillahiminzalik !

Duhai Sahabat...
Peringatkanlah diri saya ini lagi dan lagi
Peringatkanlah orang-orang yang menjadi kesayangan anda lagi dan lagi
Peringatkanlah ummat Muhammad ini lagi dan lagi
dan apa yang paling penting..
Peringatkanlah diri kita lagi dan lagi sehingga mati.....

Minta doanya untuk saya yee...
.

4 comments:

  1. salam...
    Allah.. dasyatnyer kak.. tapi mmg itu yg terjadi skrg, asal muslim wat aper2 jer xkene. nuR Allah dh ilang, manusia dh tinggal agama.. kita dh jauh.. moga Allah bagi hidayat untuk umat hingga hari kiamat.. amin

    ReplyDelete
  2. Setuju sangat sangat sangat.
    Aduh.

    ReplyDelete
  3. Waalaikumsalam wbt zai..

    amin. semoga asbab usaha kita semua atas agama x pudar dan padam, maka Allah swt turunkan hidayahnya pada makhluk seluruh alam..

    ReplyDelete
  4. nampak sangat Mr.Bijen M bersetuju tu..bgus2!

    ReplyDelete