Ingatan Kepada Penziarah...

Dengan Nama Allah yg Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..

Saya merupakan seorang hamba Allah swt dan ummat Muhammad saw yang punya pelbagai kekurangan dan juga banyak kelemahan...

Saya juga seorang yang sangat kurang ilmu dan bukan ahli di dalam agama...makanya kini, saya sedang belajar lagi dan lagi semampu dan sedaya saya...

Oleh itu, ingin saya tegaskan..saya bukan seorang ustazah (jadinya jangan di soal saya bab berkenaan agama).
Bukan juga hafizah dan jauh sekali alimah...
(makanya saya bukan pakar bab hadis, dalil dan apa jua untuk menentukan sebarang hukum)....

Maaf andainya, saya tidak dapat menjawab persoalan penziarah di blog ini, YM mahupun email...

Syor saya....carilah orang yang betul2 alim berkenaan setiap bidang ilmu agama ini..

sekian... selamat beramal ^^


~Da'ie Dunia Akhirat~

Thursday, August 19, 2010

Dia Milikku lagi.....!

Bismillahirrahmanirrahim...

Alhamdulillah....
Oleh kerana ini first entry saya di dalam bulan Ramadhan, makanya lebih manis kiranya jika saya dahului dengan ucapan: ...

SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN

Kepada semua makhluk di muka bumi ini..hehee
(terutama kepada makhluk-makhluk yang membaca blog saya lerr)

emmm...bagaimana cara nak menyambut? Itu semua terpulang pada kreativiti masing-masing..

Andai anda yakin anda dapat mengaut keuntungan yang berlipat ganda pada bulan yang mulia ini 
maka...lakukanlah.....!
keuntungan apa?
itu terpulang kepada pemikiran anda sendiri di dalam menjawab persoalan 
SIAPAKAH ANDA DI BUMI ALLAH YANG MAHA LUAS INI?

Sebagai seorang peniaga ka?
pemimpin ka?
atau 
Hanya seorang hamba yang sedang mengejar redha Allah dalam menjaga amalan kerana dia tahu..

Ramadhan itu penghulu segala bulan
"Penghulu segala bulan adalah Ramadhan dan penghulu segala hari adalah Jumaat"
Hadis riwayat: At Thabrani


Di buka pintu-pintu syurga dan di tutup pintu-pintu neraka

"Apabila datangnya Ramadhan maka di buka pintu-pintu syurga dan di tutup pintu-pintu neraka dan di belenggu syaitan"
Hadis riwayat Bukhari dan Muslim

Di ampunkan dosa-dosa kecil dia antara dua Ramadhan

"Solat lima waktu dan dari jumaat ke jumaat dan dari Ramadhan ke Ramadhan, menghapuskan dosa-dosa diantaranya selagi tidak melakukan dosa-dosa besar"
Hadis riwayat Muslim

dan

Barangsiapa berpuasa dengan penuh keimanan, diampunkan dosanya yang lalu
"Barangsiapa yang mendirikan Ramadhan dengan penuh keimanan dan mengharapkan Allah swt, diampunkan untuknya dosa-dosa yang lepas"


Anda sahaja yang boleh menentukan siapakah diri anda... iya, anda wahai saudara ku sayang!
*******

Alhamdulillah..... Allah masih memberi peluang kepada saya untuk berjumpa bulan Ramadhan buat kesian kalinya...
 Makanya, saya tahu..bahawa Ramadhan ini masih menjadi milik saya :)
Jadinya saya perlu menghargai peluang yang di beri..
kerana
Saya tidak tahu dan tidak akan pernah tahu samada Ramadhan berikutnya masih menjadi milik saya..huhuu
Siapa yang boleh menjaminnya untuk saya??
-TIADA-
.

3 comments:

  1. assalamualaikum...

    selamat menyambut bulan ramadhan jugak kak...huhu insyaAllah, semoga ramadhan kali ini yang terbaik...insyaAllah~

    :)) boleh full tak?ehehehehe :P

    ReplyDelete
  2. Waalaikumsalam wbt baya...

    iye..semoga semuanya selamat ye. jgn sedih2 tau sambut di perantauan..huhu

    emm..full? insyaAllah azam..hihihihiiii :p

    ReplyDelete
  3. Cubalah google tajuk BANGSA MELAYU MENGIKUT ULAMA AHLU SUNNAH WAL JAMAAH, maka akan fahamlah kita tentang hakikat bangsa ini. Dan cubalah google pula tajuk-tajuk berikut agar kita kenal musuh dalam selimut yang mencari peluang dan ruang untuk mengkhianati bangsa ini, iaitu:-

    (a) http://www.mediafire.com/?ne2dmyeinzo
    (b) Jaringan Wahabbi Sdn Bhd
    (c) Jom Kenali Dr Maza & Co
    (d) Ahlul Bait Yang Dicerca
    (e) Tok Ayah Zid Kedai Lalat
    (f) Kuasa Tiang Kepada Cita-cita
    (g) 40 Mutiara Hikmat Serambi Mekah

    FAKEH KHALIFAH SAKA

    ReplyDelete