Ingatan Kepada Penziarah...

Dengan Nama Allah yg Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..

Saya merupakan seorang hamba Allah swt dan ummat Muhammad saw yang punya pelbagai kekurangan dan juga banyak kelemahan...

Saya juga seorang yang sangat kurang ilmu dan bukan ahli di dalam agama...makanya kini, saya sedang belajar lagi dan lagi semampu dan sedaya saya...

Oleh itu, ingin saya tegaskan..saya bukan seorang ustazah (jadinya jangan di soal saya bab berkenaan agama).
Bukan juga hafizah dan jauh sekali alimah...
(makanya saya bukan pakar bab hadis, dalil dan apa jua untuk menentukan sebarang hukum)....

Maaf andainya, saya tidak dapat menjawab persoalan penziarah di blog ini, YM mahupun email...

Syor saya....carilah orang yang betul2 alim berkenaan setiap bidang ilmu agama ini..

sekian... selamat beramal ^^


~Da'ie Dunia Akhirat~

Monday, June 14, 2010

Moga Selamat Untuk SEMUANYA!

Bismillahirrahmanirrahim.....

Alhamdulillah ijtimak di kawasan tengah telah pun berakhir di mana ia diadakan di Markaz Sri Petaling. Ijtimak kali ini  telah bermula dari Asar 11 jun hingga zuhur 13 jun 2010... (emm..maknanya hari ni la tangguh)

Dan seperti yang di war-war kan di televisyen dan di dada-dada akhbar, tarikh tersebut juga bermulanya perlawanan bola sepak piala dunia yang diadakan 4 tahun sekali tu... (semua orang jangan pura2 x tahu ye.... sedangkan saya yang x suka dengan sukan ni pun boleh tahu..huhuu)

Jadinya apa kena mengena ye antara dua peristiwa di atas??


 VS



iyee..peristiwa di atas x ada kena mengena langsung..yang ada kene mengena adalah peserta majlisnya... iaitu kaum LELAKI ler....

Semoga fikir karkun yang berada di dalam ijtimak yang baru berlalu tidak di lalaikan dengan skor jaringan gol pasukan kegemaran yeeee... ;p
(pstt...dah la banyak kedai mamak bawah tu --->> tempat lepak yang popular untuk tengok bola)

Jadinya bawak BERSABAR!!

Dan saya juga x sabar-sabar nak dengar karkuzari dari para peserta...errr..maksud saya peserta ijtimak ye..heheee :D

Dan InsyaAllah, jhor seterusnya akan diadakan di Besut Terengganu pada 16 hingga 18 jun. Semoga semuanya di permudahkan Allah Taala. Amin.
.

14 comments:

  1. kalo tuan blog sedar..yg moving objek di permukaan page anda ni menyebabkan pelawat tak dapat tinggal jejak kt chatbox. =)

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum Sitie...emm saya x sedar la. sbb sya just letkkn object ni di tepi bahagian area pink tu. Rasenye awk kena maximize page kut..@ awk guna ebook? Jazakillah ye inform kat saya. Selamat berkenalan =)

    ReplyDelete
  3. err... bnda kelip2 tu sungguh mengganggu la huhu..

    anyway,
    cerita la panjang2.. ape buat kat sana.
    sy dgr ikot radio dia je.. hehhe.

    ReplyDelete
  4. Salam...

    A ah la umu, dah dua org komplen tu, kena buang la nmpk gayanya si kelip2 tu..
    Utk akak, takde la mengganggu pape pun. insyaAllah..

    He..he..comel betul budak 2 org yg pakai kopiah tu..suka tengok..diorang berdua gi jor jugak agaknya ye?

    ReplyDelete
  5. Buat Inas..

    Ishh..saya mana pergi laa
    tu yang saya sedang menunggu karkuzari dari orang yang pergi..hehee

    iye ke menganggu?? Saya rase cantikkk jee..huhuu. sedihnye nak kena buang. InsyaAllah nanti saya fikirkan balik..heee

    ReplyDelete
  6. Buat kak aliaazuan..

    alaaa...sayangnye nak buang.. canteekkk tuuu.. umu ni dah la susah nak suka sesuatu.. bila dah suka...mmg susah nak buang. susah sangat2..huhu.. tapi nak ikram penziarah, insyaAllah umu "mansuhkan"..heheee

    emm..comeikan budak bedua tu..tapi kalu jadi adik umu.. seluar dan kain pelekat tu x ada can la diorang nak pakai labuh2 macam tu..hehee

    ReplyDelete
  7. Salam...err..betoi2. Dah lama gak perati budak2 tu punya kain pelikat n sluar, labuh kemain. Trasa nk pi tlg sintingkan...mak ayah dia x tlg buatkn ke? Mak ayah skalian! sila pantau pakaian anak2 anda ye! hehe...

    ReplyDelete
  8. Waalaikumsalam wbt..
    waaahh..akak menyerang mak ayah diorang nih.. hehee.x pe.. umu pun sokong memandangkan diorang masih kecil, jadi mak ayah diorang la yang bertanggungjawab terhadap didikan anak2 kan..

    ReplyDelete
  9. subhanallah..sebut saje jour besut terengganu sy jaadi sayu walaupun xde di situ...arwah da'ilallah HUZAIFAH sbelum keluar ke sandakan utk persembahan 40 hari terakhirnya utk agama ALLAH sempat telefon sy mengatakan beliau bru tangguh dr khidmat membuat tandas di sana...ALLAHUAKBAR beliau kata mudah menangis ketike doa kpada ALLAH asbab khidmat jour 2..beliau berkata smua orng yg berkhidmat di situ menangis ketika berdoa..bermakna jour disitu berdiri asbab tangisan orng2 soleh..masyallah,

    ReplyDelete
  10. MasyaAllah... terkesan saya membaca karkuzari tuan. hmm..nampaknya tuan rapat dengan arwah. Semestinya kawan2 arwah juga tergolong di antara org2 yg di muliakan oleh Allah swt. mohon doanya utk saya ye. Jazakallah :)

    ReplyDelete
  11. Arwah permata agama yg paling bernilai...sesiape yg pernah bersama beliau pasti terkesan dgn setiap perkataan, akhlak n perjuanagn agama beliau..disitu kami dpt lihat bertama bernilainya cinta ILAHI yg xmungkin terselit kepura-puraan..segalanya indah utk agama walaupun xdinafikan kesukaranya...suatu yg sukar dterima akal pemuda yg dikelilingi keindahan dunia remaja mampu memilih jln sesikar itu..doakan sy juga..bru blajar2 wat usaha agama..xlupa doakan jour student uitm s.alam berjaya dan hidayah trun mencurah2 di sana..15/10 di surau seksen 4...

    ReplyDelete
  12. Allahuakhabr..tuan juga student uitm s.alam? InsyaAllah..sudah tentu akan saya doakan dan sentiasa doakan moga tempat saya menimba ilmu selama 5 tahun itu di pilih Allah swt sebagai pusat mengeluarkan para da'ie illallah yang cemerlang di dunia dan akhirat...

    Ya Allah, permudahkan jour student uitm s.alam. Moga student2 yang Engkau pilih untuk menghadiri jour itu kelak mampu menjadi asbab hidayah kepada teman2, para lecturer dan warga uitm serta penduduk sekitar mendapat hidayahMu yang sangat2 berharga itu..amin.

    ReplyDelete
  13. ALHADULILLAH..saya dipilih utk blaja usha agama disini...JAZAKALLAH atas doanya..harap doa itu berterusan sehingga jour nanti...INSYALLAH kami akan cuba sebaik mungkin menjayakan jour itu...mudah2han asbab jour kali ini era kegemilangan usha agama di sini ketika dahulu kembali berputik..segala zulumat hanyut dibawa arus hidayah ILAHI..

    ReplyDelete
  14. InsyaAlah...InsyaAllah... Dengan izin dari Allah swt.. amin :)

    ReplyDelete