Ingatan Kepada Penziarah...

Dengan Nama Allah yg Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..

Saya merupakan seorang hamba Allah swt dan ummat Muhammad saw yang punya pelbagai kekurangan dan juga banyak kelemahan...

Saya juga seorang yang sangat kurang ilmu dan bukan ahli di dalam agama...makanya kini, saya sedang belajar lagi dan lagi semampu dan sedaya saya...

Oleh itu, ingin saya tegaskan..saya bukan seorang ustazah (jadinya jangan di soal saya bab berkenaan agama).
Bukan juga hafizah dan jauh sekali alimah...
(makanya saya bukan pakar bab hadis, dalil dan apa jua untuk menentukan sebarang hukum)....

Maaf andainya, saya tidak dapat menjawab persoalan penziarah di blog ini, YM mahupun email...

Syor saya....carilah orang yang betul2 alim berkenaan setiap bidang ilmu agama ini..

sekian... selamat beramal ^^


~Da'ie Dunia Akhirat~

Thursday, June 3, 2010

Andai...- x mahu dah!

Bismillahirrahmanirrahim...




Andai sekarang saya boleh segembira dan seriang begini....
Alangkah itu adalah nikmat yang besar  buat saya!

Dan andai...
Jika nikmat tersebut melalai dan melekakan saya
Maka adalah baik bagi saya di jauhkan darinya

Dan alangkah bagusnya jika perkataan andai
tiada dalam kamus hidup saya untuk selamanya
kerana....
Jika ia di guna pakai...

kelak
ia sama membawa erti..

Seakan-akannya saya tidak redha dengan ketentuan Ilahi.
(Nau'zubillahiminzalik)
.

6 comments:

  1. assalamualaikum kak umu...
    huhu...
    andai,kalau,jika,if...

    kurangkan penggunaan atau jangan guna sama sekali..hihi

    saya pun selalu guna jugak...bila dah ingat baru istighfar...aduh,lemah tol iman..

    kita usaha aja ya kak...:)

    ReplyDelete
  2. Salam...alhamdulillah..dah blk dr kg Miss Umu kita ni.

    Trasa lemahnya.. la bhsa puisi ni, walaupun rasa mcm paham, tp sbnrnya tak phm juga pun.lmbat sket..

    Err..apa yg Umu nk crita kat sni agaknya ya? Bleh bayan sket tak...then tasykil terus..hehe.

    ReplyDelete
  3. Buat Baya...

    Waalaikumsalam wbt baya syg...hehee
    haa..pandai baya tambah yg sinonim dengan mksud andai ye..Jazakillah :)

    Betul dah tu... x mau dah guna. Bila dah terbiasa nanti boleh mendatangkan mudharat dengan iman tau..

    ReplyDelete
  4. Buat kak aliaazuan..

    ishh..umu x sampai kampung lagi la kak. InsyaAllah, malam ni baru bertolak :)

    Lagi satu...tu bukan puisi tu. tu ayat biasa je tu tau. umu ni lagi la lemah bab ayat bunga2..

    Kesimpulannya di sini.. jangan guna perkataan andai dan sewaktu dengannya..
    sebagai contoh:

    "andai umu jadi kak aliaazuan, tentu umu dah bahagia di samping suami tercinta.." hehee :P

    nampak x di situ kedengarannya macam x bersyukur dan seolah2 menolak hukum Allah?
    sedangkan umu patut bersyukur menjadi diri sendiri..dan masih menikmati usia muda remaja..wawawaa --> gurau jee =)

    ReplyDelete
  5. Salam...oo gitu. Prcya dgn qadak & qadar Allah itukan trmasuk dlm iman? jd, yakinlah bila kita buat kbaikan @ amal yg baik, Allah akan beri yg sbaiknya utk kita.Sbliknya bila dtg ujian @ musibah, itu tndanya Allah sygkan kita & Dia mahu lihat sjauh mana iman & tqwa kita kpdNya...

    ReplyDelete