Ingatan Kepada Penziarah...

Dengan Nama Allah yg Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..

Saya merupakan seorang hamba Allah swt dan ummat Muhammad saw yang punya pelbagai kekurangan dan juga banyak kelemahan...

Saya juga seorang yang sangat kurang ilmu dan bukan ahli di dalam agama...makanya kini, saya sedang belajar lagi dan lagi semampu dan sedaya saya...

Oleh itu, ingin saya tegaskan..saya bukan seorang ustazah (jadinya jangan di soal saya bab berkenaan agama).
Bukan juga hafizah dan jauh sekali alimah...
(makanya saya bukan pakar bab hadis, dalil dan apa jua untuk menentukan sebarang hukum)....

Maaf andainya, saya tidak dapat menjawab persoalan penziarah di blog ini, YM mahupun email...

Syor saya....carilah orang yang betul2 alim berkenaan setiap bidang ilmu agama ini..

sekian... selamat beramal ^^


~Da'ie Dunia Akhirat~

Saturday, May 15, 2010

Hari- hari terakhir...sob..sobb :(

Bismillahirrahmanirrahim....

Alhamdulillah..malam tadi baru je selesai mengangkut barang untuk di bawa pulang...tapi yang sedihnya saya x boleh pulang lagi......kena menguruskan report FYP yang perlu di hantar dalam bentuk CD dan di print siap hard cover yang perlu di tempah dan memakan masa lebih kurang 3 hari untuk siap... (alaa....yang ada tulisan warna emas tu..huhuu).. sesudah tu baru boleh pulang.... :(

Jazakallah pada kakak dan abang ipar dari banting yang sudi datang untuk ikram saya..hehee.. :)
Siap bawak semua "askar2nye"...tapi semuanye tertidur keletihan dalam kereta time sampai (ape daaa..)


haa...ni la barang2 saya....banyak ke??

Banyak la juga..sampai abang ipar kena susun betul2 dalam kereta waja nye bagi muat...lain la kalau bawak lori...x payah susah2...lemparkan aje..hehehee..

K, kita tengok apa barang2 yang menyemak nak di bawa balik dan insyaAllah...dah x akan di bawa kembali ke kampus...sob..sob..selamat tinggal UiTM....huhuuu..."UiTM di Hati Ku"  katakan <--- ini moto kami pelajar2 UiTM tau..bukan saya saja2 nak kata...hehee..sebab di dalam hati saya ada banyak benda lain nak letak...hahaaa.....

Toto / Narita

Printer

Bagasi

Beg baju lagi..hehee <-- lebih besar dari bagasi

emm..ni jadi masalah sebab saya mahu ia di gantung, x mahu di lipat.....<-- banyak songeh!

Haa..barang2 di atas tu la jadi masalah nak di atur....kesian la juga pada abg ipar nak menyusun atur bagi semua tu muat... keluar masuk keluar masuk sampai semuanye tersusun kemas di bonet ..eh x, muat satu kereta la..hahaa.. Jazakallah sangat2!!

Makanya..tinggallah en.lappy yang masih setia menemani saya di bilik ni untuk berblog dan surf internet (tipuuu..tengok movie sebenarnya..hehee)

Okey....saya nak bergerak sekarang mencari kedai yang boleh buat hardcover untuk thesis saya ni...alaa yang macam ni rupanya..... sesiapa ada syor kat mana nak buat??


Cepat buat makanya cepat la siap....dan cepat la juga saya boleh pulang ke rumah meninggalkan kampus yang menyimpan pelbagai kisah suka dukaaa saya selama 5 tahun ni......waaaaaa....sedihnyeeee..

Sekian karguzari dari saya...hihiiieee... =)

* nape la entry kali ni begitu banyak gambar..huhuhuuu
.

15 comments:

  1. iye tuan..selamat2!
    semoga semuanya selamat.. =)

    ReplyDelete
  2. Salam...ingatkan 'hari2 trakhir' apa td... rupanya dh abis skolah..

    Lps ni nk buat apa, kawen ke? hi hi..pstu kuar msturat cpt2, jgn asyik tengok movie.. pegi nusrah jemaah kat sume negeri..hi hi..

    Selamat blk kg.

    ReplyDelete
  3. Waalaikumsalam wbt...

    ishh..ada ke kawin.. itu tunggu duluu..
    insyaAllah, terus kan perancangan buka nursery..doa ye kak :)

    iye laaa...umu azam dah ni nak nusrah jemaah..selama study ni banyak terlepas..hikhik
    movie tu bukan layan sangat..kebetulan je roomate masukkn dlm lptop..citer korea lak tu...tau2 je la panjg berjela2nye mcm ne.. :p

    ReplyDelete
  4. salam....
    hemm..banyak barang umu,tp sy dlu mase abis blaja lg banyak barang sy bawak balik,hehe...mase msuk 2 skt je brang,da duk 5 taun,dok mengumpl harta,jd banyak le,hehe...tp sy x pyh ssh2 nk sumbt brng2 dlm kete sbb sy balik naik lori,huhu..dasyat x?? bukn sbb brang sy banyk sangat smpai xly bwk kete,tp ms hr nk amik sy tu,kbtulan ayh sy nak amik barang untuk kedai dy,alang2 dy amik sy trs ngan lori tu,malu gk sy ngan kengkwn,huhu...

    ReplyDelete
  5. Waalaikumsalam wbt solehah....

    hehee...biasa la perempuan..barang2 kalau x muat 1 kereta..x sah. hihii
    kalau nak di bandingkan dengan kawan2 umu..mmg barang umu yang paling banyak... selalu je kena perli...hahaa
    haa..kan senang 2 naik lori..kalau boleh nak aje umu suruh abang sulung yang ada lori jemput, x pun naik van..tapi abg duk kat kampung...jauh sangat pulak..huhuu

    ReplyDelete
  6. selamat pulang:D..Comelnye beg mickey tu..banyaknye barang..pompuan2..saya dulu pun masa blaja barang banyak jugak..umu untung ada org tolong bawakkan..saya naik bas je dulu..:( tapi syukur gak adik lelaki ada waktu tu..:)

    ReplyDelete
  7. hehee..umu x dapat pulang lagi laa... tadi baru tempah hardcover tu...insyaAllah hari rabu baru siap..hmm..nampaknya umu kena melepak di libry ler nak elakkan kebosanan..huhuu
    emm..Alhamdulillah.. umu bersyukur sangat sebab ada yang mengambil dan menjemput.. kalau nak di bandingkan dengan rakan2 yang lain... ada naik bas, tempah lori dan ada juga yang kena buang barang2 sebab x mampu nak bawak balik..huhuu..terasa sangat2 yang Allah bagi nikmat tapi umu selalu x bersyukur :(

    ReplyDelete
  8. Bila pakcik lihat gambar mula brang kepunyaan ummu tu banyak le. Dulu mula saya kahwin lepas 2 hari kahwin pindah rumah duduk asing hanya barang diisi dalam satu guni kecil (guni baja) sahaja

    ReplyDelete
  9. emm...banyak ye..huhuu..tetiba umu jadi segan pulak..
    cerita tuan waktu awal kawin tu buat umu berfikir 10x. agak2nya orang zaman sekarang berpindah awal perkahwinan 1 lori pun x muat..
    huhuu..berbezanya dengan 1 guni je ..kena belajar dari orang lama ni cara nak mulakan hidup berumahtangga.. biar tahu beserdahana dan bersyukur..huhuu

    ReplyDelete
  10. Salam...dah habis study ye...lepas ini apa plnd?
    dahwah iliallah...subhaallah.

    oh ya..anta ambil cos apa?

    ReplyDelete
  11. Waalaikumsalam wbt tuan..

    Alhamdulillah...sudah. sekrang sedang menguruskan projek membuka taska..
    emm...sudah bermula pun. cuma nak di majukan lg ..mohon doa nye ye.

    Saya ambil sains aktuari.

    ReplyDelete
  12. Hari-hari terakhir untuk saya kembali ke Alam Fana' telah menunggu dan sentiasa menanti.

    Kehidupan dan apa yang berlaku dalam kehidupan sebenarnya iktibar dan pengajaran yang akan membuka mata hati kita kepada Yang Maha Pencipta. Jika kita mahu ambil pengajaran dan bertafakkur ke atas setiap kejadian, perbuatan yang berlaku kepada kita dan sekeliling kita.

    Susah nak bergerak apabila banyak harta, banyak barang, ada baju tersangkut, ada hanger sebaldi, ada toto yang lembut dan empuk. Macam macam adalah. Kalau laptop dan beg boleh la bawa. Kalau dah macam2 barang kena guna kenderaan, kalau banyak barang lagi guna lori. Kalau sume barang nak pikul..merangkak-rangkak..

    Begitulah apa yang akan berlaku di Mahsyar nanti. Banyak harta di dunia ini panjanglah masa di hisab di sana. Sahabat Nabi saw Abdul Rahman Bin Auf, sahabat yg paling kaya dan sentiasa korban harta ke jalan Allah, itupun merangkak-rangkak. Apa jadi dengan kita pulak???? Berapa banyak harta kita? Baju berapa almari? Perhiasan rumah? Banyak dah. Korban untuk agama banyak ke atau korban untuk dunia banyak??

    Aduh..!!! Susah nanti kat mahsyar..

    ReplyDelete
  13. Saya rasa nak menangis (dah menangis pun..huhuu) apabila di zihin sebegini...

    InsyaAllah, barang2 yang di atas tu telah saya manfaatkan buat orang yang lebih memerlukan. Jazakallah mengingatkan lagi dan lagi.

    Walaupun banyak kisah di dalam kitab taklim mengenai kesederhanaan para sahabat dan sahabiah di dalam kehidupan mereka, namun untuk mencontohi mereka terasa sangat ia begitu sukar..

    Dengan izin Allah, saya perbuat semampu dan sedaya saya kelak.. mohon doanya ye :)

    ReplyDelete
  14. salam.. nk tnye boleh.. kat mne u wat hardcover 2 ye...??? leh bg alamat n fon no...

    ReplyDelete