Ingatan Kepada Penziarah...

Dengan Nama Allah yg Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..

Saya merupakan seorang hamba Allah swt dan ummat Muhammad saw yang punya pelbagai kekurangan dan juga banyak kelemahan...

Saya juga seorang yang sangat kurang ilmu dan bukan ahli di dalam agama...makanya kini, saya sedang belajar lagi dan lagi semampu dan sedaya saya...

Oleh itu, ingin saya tegaskan..saya bukan seorang ustazah (jadinya jangan di soal saya bab berkenaan agama).
Bukan juga hafizah dan jauh sekali alimah...
(makanya saya bukan pakar bab hadis, dalil dan apa jua untuk menentukan sebarang hukum)....

Maaf andainya, saya tidak dapat menjawab persoalan penziarah di blog ini, YM mahupun email...

Syor saya....carilah orang yang betul2 alim berkenaan setiap bidang ilmu agama ini..

sekian... selamat beramal ^^


~Da'ie Dunia Akhirat~

Wednesday, April 7, 2010

~ Tangguh......Hingga bertemu kembali, InsyaAllah

Bismillahirahmanirrahim....

Saya terjumpa kembali puisi ini yang pernah saya karang di dalam salah satu folder bahagian document <--- time sibuk menyelongkar dan meyusun atur kembali folder2 di dalam laptop.huuuhu...

Seingat saya puisi ni terhasil pada semester lepas kut....

Dan saya saje2 nak postkan dalam blog ni, bagi menghargai diri saya sendiri...hihiii

Maklumlah untuk mendapatkan mood menulis puisi ni bukannya senang dan datang saje2... itu semua memerlukan kehadiran perasaan yang luar biasa halusnya tau<--- tiba2 saya rasakan saya mula merepek hohoo...

Walaubagaimanapun saya masih ingat sebab musabab saya mengarang puisi ni..hmmm....PRIVATE & CONFIDENTIAL!!! tak boleh la nak bagi tahu kat sini......terlalu sulit!

Dan time tu...saya x tahu nak bagi title ape kat puisi ni... time sekarang pun saya masih x dapat nak bagi title ape....cume di atas nye saya just catatkan .....~puisi utk pgi ini~ mungkin sbbnye ia selesai di karang kul 1.35 pagi..hihiii ---> time embun pagi mula terhasil dan suasana sayu menguasai diri!

okey lah..saya just copy paste je dari yang asal...x ada sebarang edited pada puisi ni...original nye tau! jom..layannn...


================================================== 

puisi utk pgi ini..... 

kala hati meratap sayu 
bagai tiada arah kiblat yg hendak di tuju 
dek punah segala harapan 
yg di bina dari segala sejuta kepercayaan 

hati meratap sayu 
jiwa merintih rindu 
bibir menutur lagu 
penuh mengharap merayu-rayu 

kedegilan terus bertakhta 
menanda hati ingin terus meronta 
namun.. 
segala prasangka di tepis segala 
memujuk diri menghadap yg Esa.

titisan air penyuci noda 
berkelibung diri menutup nista 
ibarat masa di hujung nyawa 
namun pengampunan Tuhan.... 
tiada siapa mampu bicara 

owh Tuhan... 
seandai nyawa ku ini lebih berharga untuk agama mu 
maka... 
berikan kekuatan kepadanya utk itu. 

owh Tuhan... 
seandainya kudrat ku lebih berguna untuk agama nan satu 
maka.... 
dorongkan ia melangkah cekal di bawah redha petunjukMu.

umuanisah mn_0135 am 
===============================================

hmmm..tetiba hati kembali sayu..... :(

Segala kenangan yang lalu bagai kembali menggamit untuk di kenang2 semula.. tidak tahu kenapa dan mengapa.. <--pasti ada yang terasa, kalau anda x terasa x ape laa :(

Semoga kekuatan hati sentiasa menjadi milik saya...lagi2 time wat entry ni...masuk satu email

stop kejap.....g baca email dulu......

Opssss.....peringatan dari lecturer daa...due date untuk menyiapkan thesis...!!
Siap tarikh presentation lagi tuu..huhuu

Okey...x boleh berlengah lagi.....dengan izin Allah, ini adalah entry terakhir saya ketika saya masih bergelar pelajar.
entry seterusnya akan menyusul mungkin ketika saya bergelar penganggur kut..heheee

Dan insyaAllah..entry2 seterusnya ketika saya sudah bergelar usahawan muda <---- minta doanye ye :)



Sekian dahulu dari saya......sampai bila2 pun dari saya juga sebab ini blog saya yang punya, hihiii..
Dah..dah...merepek jee...
pesan saya pada diri sendiri dan untuk teman2 sepanjang peninggalan saya....jaga iman & amal ye..

lagi.....jangan lupa di doakan segala urusan dunia dan akhirat untuk insan yang bernama umu anisah binti mohd nor ini di permudahkan oleh Allah swt di dalam setiap doa tuan2, ibu2 dan teman2 yang paling khusyuk...

saya amin kan dulu ye.... amin.amin.amin. Ya Allah.


Jazakallahhu khaira katira pada siapa2 yang sudi mendoakan. Semoga Allah swt memberikan kebaikan yang banyak buat kalian :)

Assalamualaikum....
~ hingga bertemu kembali..InsyaAllah.

8 comments:

  1. wa'alaykumsalam warohmatullahi wabarokaatuh (kali ni jawab salam karna Umu terakhir beri salam :D )

    semoga Allah mudahkan Umu dlm mengerjakan thesis.. amiin ya Allah

    dan semoga....kita bisa bertemu kembali.. amiin ya Allah :)

    ReplyDelete
  2. Allahuakhbar Na...
    "befday girl" yg memberi first comment...hehee
    dan dengan izin Allah juga, umu baru selesai memberi komentar entry terbaru d blog Na..

    X sangka ye....:D
    Jazakillah atas doanye Na..

    InsyaAllah, jika ada jodoh..bertemu kita lagi.
    Salam sayang buat Na... :)

    ReplyDelete
  3. subhanallah.. na pun kaget sangat!!! ternyata hati kita menyatu :D

    hehe.. wa iyyakum bi khair Umu :)

    insya Allah.. salam sayang buat Umu juga :)

    ReplyDelete
  4. hehee.. :D

    semoga Allah satu kan hati umu bersama2 hati2 orang yg Dia kasihi..amin :)

    ReplyDelete
  5. salam....hihihi..kanda dah na 'berehat ye'......hum....lalalalala......boleh la dinda mengganas dgn tulisan dinda y 'voice out' bebas komen kanda!!!!!huhuhu....sayangg kanda...jumpa d rumah ye...ble kanda bergelar penganggur kehormat......huhuhu........salam ya ukhti umu...barakallah hufi....

    ReplyDelete
  6. Oh!Adakah ini entry terakhir mu? Macammana kalau nenek rindu?

    Kala rindu melanda diri
    Akan ku baca entry mu berkali kali
    Biar terpadam rindu ini
    Pada cucuku yang sorang ini

    'All the best' dari nenek
    Moga Ummu buat yang terbaik
    Belajar elok elok baik baik
    Dah selesai,Blogging balik

    Asalamualaikum dari nenek

    ReplyDelete
  7. adinda...

    walaupn kekanda sedng beristirehat, namun kanda masih memantau penulisan2 adinda. baik di blog kanda mahupn di blog adinda ye....
    so..jgn ngada2 nak wat onar di sini.

    klu x..adinda akn di hukum pancung!!hahaa

    lg..kanda akn pastikn, sem depn adinda dh strt dpt duit poket dr kanda..hehee <-- makanya dinda kena byk2 berdoa agar kanda x jd pengnggur kehormat dan taska kanda dpt di buka secepatnya.. cpt g doa..:)

    ReplyDelete
  8. buat nenek ku syg..hehee

    dah lama x nmpk kelibat nenek..di mana menghilang nek??

    nenek2 si bongkok tiga
    masih mencari putera idaman
    hai nenek fikirnya geliga
    bertuahnya jika cucu jadikn teman

    bagai pungguk rindukan bulan
    kerana bulan di pagar bintang
    putus sudah segala perbualan
    jangan lupa selalu bertandang

    ayam berkokok bermulanya hari
    para nelayan turun ke laut
    ingatan nenek melekat di sanubari
    insyaAllah, kasih kita akan kembali bertaut

    hehee....doa kn umu ye nek :)

    ReplyDelete