Ingatan Kepada Penziarah...

Dengan Nama Allah yg Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..

Saya merupakan seorang hamba Allah swt dan ummat Muhammad saw yang punya pelbagai kekurangan dan juga banyak kelemahan...

Saya juga seorang yang sangat kurang ilmu dan bukan ahli di dalam agama...makanya kini, saya sedang belajar lagi dan lagi semampu dan sedaya saya...

Oleh itu, ingin saya tegaskan..saya bukan seorang ustazah (jadinya jangan di soal saya bab berkenaan agama).
Bukan juga hafizah dan jauh sekali alimah...
(makanya saya bukan pakar bab hadis, dalil dan apa jua untuk menentukan sebarang hukum)....

Maaf andainya, saya tidak dapat menjawab persoalan penziarah di blog ini, YM mahupun email...

Syor saya....carilah orang yang betul2 alim berkenaan setiap bidang ilmu agama ini..

sekian... selamat beramal ^^


~Da'ie Dunia Akhirat~

Saturday, April 3, 2010

~ Anak2 semut ku - bakal da'ie illallah.. InsyaAllah...

Bismillahirrahmanirrahim......

Alhamdulillah..... Sebelum ini, saya hanya menceritakan perihal kerenah anak-anak semut saya, jadi kali ini saya memperkenalkan mereka2 yang comei ini kepada teman2 ye.hehee
Sebenarnya rindu sangat2 dengan diorang ni...

Tiba2 terasa nak tulis tentang diorang, hmm...hidayat juga la saya nak mengingat nama penuh sorang2 semasa menyiapkan entry kali ni.. ye la, selalunya panggil diorang ni guna nama manja je.. jarang sekali nak memanggil nama penuh. Dah cukup syukur la tu kalau diorang sendiri dapat menyebut nama penuh masing2 tau...hehee

Dan doa ini akan selalu saya pohon setiap kali selepas solat fardhu... semoga zuriat keturunan saya kelak turut di pilih Allah swt bagi menyambung kerja Nabi saw. aminn..


“Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisiMu zuriat keturunan yang baik; sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) do’a permohonan”. ( Surah Ali’ Imran: 38 )

“Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku.” (Surah Ibrahim: 40)
Ummu Sumayyah - Muhammad Safwan - Danny Darius - Muhammad Alif Iqbal


Nur Syifa' Qistina


Nursyafikah Zulaikha - Muhammad Syabil Zaim


Ummu Sulaim


Muhammad Imran Haziq


Nurul Amalia Balqis - Nurul Adawiyah - Nurul Nasuha


Nurul Hanis


Muhammad Salman Faris - Nur Farizatul Solehah - Nasrullah - Muhammad Amirul Hakim

hmm...sebenarnya semua anak2 semut saya sekarang berjumlah 18 orang hasil perkahwinan 2 abang dan 3 kakak...tapi ada seorang yang belum sempat saya tangkap gambarnya..hehee..baby baru lahir daa.. namanya Muhammad Auliya'.

Minta doa teman2 semua agar di doakan anak2 semut saya kelak (emm..bakal anak2 saya juge ye..hehee) menjadi da'ie, da'ieah, hafiz, hafizah, alim dan alimah ye...insyaAllah. Amin..
.

8 comments:

  1. assalamualaikum

    insyaALLAH....
    comei2 belaka kak umu..
    hehe..
    mesti macam mak sedare depa kan??
    hehehe...

    ReplyDelete
  2. Waalaikumsalam wbt Baya...

    ishh Baya ni...mana tumpahnya kuah jika x ke nasi..hehee <-- ada kne mengena ke?? :D

    ReplyDelete
  3. Salam..
    Anak sendiri bila pula ye..

    ReplyDelete
  4. Waalaikumsalm wbt tuan..
    emm..InsyaAllah, tengah menunggu bakal ayah anaknye dulu..huhuu
    Minta doanye ye :)

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. assalamu'alaykum warohmatullahi wabarokaatuh

    masya Allah.. ramainya!!! :D

    tentu seronok sangat saat berkumpul dengan semuanya ya Umu :)

    Alhamdulillah, makin bertambahlah ummat Nabi SAW. Semoga Allah menjadikan mereka sebagai hafiz/hafizhah,da'i/da'iyah,alim/'alimah.. amiin.. amiin ya Allah

    ah, kenapa Umu beri panggilan mereka 'anak2 semut?' apa kerana ramainya mereka? :D

    salam sayang untuk mereka ya Umu :)

    ReplyDelete
  7. Waalaikumsalam wbt Na...

    haa...baru Na tau, bertapa ramainye ank2 semut umu ni...tapi...umu rase masih x ckup ramai tau..klu bleh nak sampai brjuta-jutaaa...hahaa

    aminn...Ya Rabb, moga doa ustazah Na di agkat Allah swt :)

    anak2 semut = kerana mereka ni kecil2 dan ramai..hehee..jd sgt comei di panggil ank2 semut kan.. :D

    insyaAllah, akn umu sampaikn salam syg peluk cium sekali ye.. sebb umu pun dh rindu sgt2 ngn mereka ni...heheee :)

    ReplyDelete