Ingatan Kepada Penziarah...

Dengan Nama Allah yg Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..

Saya merupakan seorang hamba Allah swt dan ummat Muhammad saw yang punya pelbagai kekurangan dan juga banyak kelemahan...

Saya juga seorang yang sangat kurang ilmu dan bukan ahli di dalam agama...makanya kini, saya sedang belajar lagi dan lagi semampu dan sedaya saya...

Oleh itu, ingin saya tegaskan..saya bukan seorang ustazah (jadinya jangan di soal saya bab berkenaan agama).
Bukan juga hafizah dan jauh sekali alimah...
(makanya saya bukan pakar bab hadis, dalil dan apa jua untuk menentukan sebarang hukum)....

Maaf andainya, saya tidak dapat menjawab persoalan penziarah di blog ini, YM mahupun email...

Syor saya....carilah orang yang betul2 alim berkenaan setiap bidang ilmu agama ini..

sekian... selamat beramal ^^


~Da'ie Dunia Akhirat~

Friday, February 26, 2010

~Kekasih ku yg di ingati~

Bismillahirrahmanirrahim....

Ya Rasulullah...... kau ku rindui
Ya Habiballah...... kau jadi ikutan ku

Di mana inginku campakkan rindu?
Terimakah diri mu mengakui aku ini pengikut mu?

owh Allah...
Sampaikan selawat dan salam ku pada kekasih Mu
Sampaikan pesanku, bahawa aku memerlukan syafaatnya ketika hari di mana kami bertemu dengan izin dari Mu..


SALAM MAULIDUR RASUL
2 Rabiul Awwal tahun gajah bersamaan 23 April 571M

Buat teman-teman, 
saya ingin bertanyakan soalan....

Gembirakah anda jika semasa hari kelahiran anda....ramai mengucapkan ucapan selamat?
Sukekah anda pada hari bersejarah anda.....ramai yang menyambut dan mengingatinya?
.......ramai yang ingin membuat majis besar2an untuk anda?
.......ramai yang menyebut2 kebaikan dan kehebatan anda?
.......ramai yang menyebut2 pengorbanan yang telah anda lakukan untuk kesejahteraan ramai orang?

hmmm...barangkali, ramai yang akan menjawab  YA, SUDAH TENTU <----- terutama saya!

Tetapi....adakah anda dan saya pasti akan menjawab ya dan menghargainya jika......
orang2 yang ramai itu pada masa yang sama.... 
  • Tidak pernah mendengar ape yang anda tuturkan
  • Tidak pernah hendak melakukan pengorbanan seperti anda
  • Memperkecil-kecilkan cara hidup anda
  • Tidak memperdulikan pesanan dan nasihat anda
  • Mengambil ringan ajaran anda
  • Tidak mengendahkan apabila nama anda di sebut2
Maka...sudah pasti dan pasti...... anda tidak akan gembira walau sedikit pun.. benar? saya begitu!
Apakah gelaran yang akan anda berikan kepada orang yang ramai itu?
pada saya, sudah pasti akan saya mengatakan mereka ini HIPOKRIT, MUNAFIK! huhuu

hmmm..begitu lah juge jika hendak menyukekan hati Nabi saw....
ape yg perlu saya lakukan?

ada kah saya perlu memberi dan memforward msg "maulid Nabi saw" sepanjang hari kepada orang yang ada di dalam list handfone saya?  ----------> X! (sebab saya x kan cukup kredit nak wat mcm tuuu..huhuu)

jadi? ape yang saya perlu lakukan?
buka nasyid lagu2 mengenai Nabi saw lalu menyanyi riang di dalam bilik? -----------> X! (sebab suara x sedap!)
jadinya..ape?
ape yang perlu saya lakukan untuk mengingati hari kelahiran kekasih saya yang bernama Muhammad al-amin ini??

owh...bantu saya. peringatkan saya. ape yang perlu saya lakukan?? ape??

Baginda itu kekasih saya, jadinya sebagai kekasih...ape perlu saya lakukan untuk menyukakan hati kekasih yang saya cintai????

owhh..bantu saya. jelaskan kepada saya. saya ini pencinta yang lemah. masih banyak yang saya tidak tahu ape perlu saya perbuat untuk orang yang saya kasihi...
untuk orang yang saya cintai...
untuk orang yang saya rinduiii....

Muhammad bin Abdullah
nama mu meniti di bibir..tiap kali aku berselawat ke atas diri mu...Ya Rasulullah...

4 comments:

  1. assalamu'alaykum warohmatullahi wabarokaatuh

    Subhanallah... na suka sekali dengan tulisan umu yg ini.... serasa satu hati dengan na...

    Na sering ucap kata kalau na amat menyukai Rasulullah SAW.. sering tulis bahwa Rasulullah SAW adalah kekasih yang na cintai..

    Tapi tak tahu menahu, apa yang harus diperbuat agar Rasulullah SAW pun mau menyukai na juga..


    Ya Allah.. apakah aku pantas untuk mencintai orang yang saya rindui...

    (air mata pun tak terasa menetes ni...)

    ReplyDelete
  2. Waalaikumsalam wbt Na...

    manakan tidak kita satu hati Na. Kerana Allah, fikir kita..hati kita...perkataan kita..perlakuan kita...semuanya , Rasulullah lah rujukan kita...

    Baginda itu, sudah kita laungkannya sebagai kekasih,
    namun ape sbnrnya kita perlu perbuat Na?
    utk Kekasih yg kita tidk kenal rupa wajahnya..
    utk kekasih yg tidak pernah kita dgr sama sekali suaranya..?

    sampaikan Na, perkataan2 kekasih kita kepada umu. agar umu terus cinta kepada Baginda...

    *kelak air mata Na akan menjadi saksi cinta Na pada Nabi saw... :)

    ReplyDelete
  3. assalamu'alaykum warohmatullahi wabarokaatuh

    orang alim pernah ucap, jika kita cinta pada yg nyata, sama saja dengan ayam..

    Pemilik ayam sibuk ucap sama si ayam,
    " yam, kamu jgn kemana2 ya..tetap disana, saya akan ke gudang ambil makanan kamu "

    mana ayam paham, ia tak nampak makanannya, jadi ia sibuk kesana kemari mencari makanannya

    Ketika si pemilik ayam datang dan membawa makanan ayam, si ayam pun langsung datang menghampiri pemiliknya sambil makan sepuas-puasnya

    Ini cinta pada yg nyata! (haa..kita pun sama dengan ayam..)

    kekasih yg tak kita kenal rupa wajahnya..
    tak pernah kita dengar suaranya..

    itu lah cinta yg ghaib ya Umu?

    ReplyDelete
  4. Waalaikumsalam wbt sahabiahku Na.... :)

    MasyaAllah..gaya nya kita ini seprti ayam la Na? huhuuu..

    hanya boleh kuat kn cinta pada yg nyata namun lemah pada yg tiada di hadpn mata..huhuu (semoga kita d jauhkn dari yg itu bila tiba pada cinta pada Allah swt dan RasulNya ye Na)

    nmpknya umu kne mgkaji dan beljar cara cinta pada yg ghaib ni...hmmmmmmm...
    Jazakillah ats panduannye ye Na :)

    ReplyDelete