Ingatan Kepada Penziarah...

Dengan Nama Allah yg Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..

Saya merupakan seorang hamba Allah swt dan ummat Muhammad saw yang punya pelbagai kekurangan dan juga banyak kelemahan...

Saya juga seorang yang sangat kurang ilmu dan bukan ahli di dalam agama...makanya kini, saya sedang belajar lagi dan lagi semampu dan sedaya saya...

Oleh itu, ingin saya tegaskan..saya bukan seorang ustazah (jadinya jangan di soal saya bab berkenaan agama).
Bukan juga hafizah dan jauh sekali alimah...
(makanya saya bukan pakar bab hadis, dalil dan apa jua untuk menentukan sebarang hukum)....

Maaf andainya, saya tidak dapat menjawab persoalan penziarah di blog ini, YM mahupun email...

Syor saya....carilah orang yang betul2 alim berkenaan setiap bidang ilmu agama ini..

sekian... selamat beramal ^^


~Da'ie Dunia Akhirat~

Monday, February 22, 2010

Lahirnya bakal da'ie...

Bismillahirrahmanirrahim...


Alhamdulillah, semalam selepas maghrib, seorang bakal da'ie telah lahir dalam keluarga saya... makanya semakin bertambah2 lah ahli keluarga saya yang memang sudah sedia besar ni..hehee..Alhamdulillah

Sepanjang minggu ini, saya tidak punya ruang kesempatan untuk pergi ziarah kakak di Selayang, InsyaAllah..hujung minggu ini tidak dapat tidak...saya akan sedaya upaya luangkan masa untuk ke sana.

Sebenarnya, hati ini tidak dapat menafikan rasa bersalah apabila terpaksa mengatakan "umu esok ada kelas, sepanjang minggu ni ada banyak test la abg izam" bagi menjawab pertanyaan dari abg ipar yang berharap saya datang ke rumah untuk menguruskan anak2 buah saya di rumah sementara abg ipar pula perlu menjaga kakak di hospital...
huhuhuu..rasa bersalah sangat2..

Jadi...solutionnya, saya segera menghubungi abah di kampung dan kakak di Serdang, mungkin mereka boleh ikram datang ke Selayang untuk menghulurkan bantuan...
Alhamdulillah, segalanya di permudahkan Allah swt.

Doa saya, semoga kakak dan bayi lelakinya segera sihat dan di jauhkan dari sebarang musibah. amin.
setelah di kira2...anak2 semut saya dah berjumlah 18 orang dan InsyaAllah, akan bertambah lagi seorang dalam masa 4 bulan lagi, wahh...ramainya. itu baru 5 orang kawin...

kalau semua orang dah kawin jumlahnya...waaahhh..berjuta-jutaaaaaa...heheeee...
Alhamdulillah....semoga yang berjuta-juta itu adalah para da'ie, hafiz, hafizah, alim dan alimah....amin Ya Rabb..

10 comments:

  1. semuga yang lahir tu menjadi dae mukhlisin

    ReplyDelete
  2. subhanallah... ramai nyaa~ ina pun di rumah ramai.. tapi tak seramai keluarganya umu :D

    tak ape kan berjuta-juta? biar tambah ummatnya Rasulullah SAW :D hehehe

    amiin ya Allah :)

    ReplyDelete
  3. ape maksud da'ie mukhlisin tu ye tuan?

    ReplyDelete
  4. hehee....memang ramai..Na. sekrng anak buah umu sudah ada 9 llki & 9 perempuan..
    dan yang bakal lahir ni x tahu lagi jantinanya..

    wahh...mana nak datang berjuta tu Na..hehee
    Dengan izin Allah, kita doa yang baik2 untuk keturunan kita ye..

    amin Ya Rabb :)

    ReplyDelete
  5. maksudnya dae yang hanya mengharap redza allah semata2 dan perjuanganya hanya mengikut jalan Allah dan Rasuil saw. sahaja. wallhua`klam

    ReplyDelete
  6. owh begitu ye...Jazakallah tok wan ats penerangannya :)

    hmm...kalu begitu akan saya doakn keseluruhn setiap ahli keluarga dan keturunan saya menjadi da'ie mukhlisin... amin Ya Allah..

    ReplyDelete
  7. Tahniah dapat anak semut baru.Moga menjadi asbab agama tersebar keseluruh pelusuk dunia

    ReplyDelete
  8. Jazakillah nek... :)

    insyaAllah, asbab doa nenek.... si anak2 semut akan bertatih dengan gigih utk menawan pelusuk dunia walau lagkahnya kecil lantaran diri yang serba kerdil -->> wahh garapan ayat waktu dinihari yg x tahan nih..hehee

    ReplyDelete
  9. salam,mintak pandangan atau nasihat/komen berkaitan dengan artikel terbaru yang di tulis di blog saya.Pandangan dan komen/nasihat dari anda amat saya alu2kan untuk di jadikan pengajaran kepada saya..

    ReplyDelete
  10. waalaikumsalam wbt. insyaAllah, jika ada kesempatan akan saya ikram tuan walaupn hakikatnya saya x layak..huhuu

    ReplyDelete