Ingatan Kepada Penziarah...

Dengan Nama Allah yg Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..

Saya merupakan seorang hamba Allah swt dan ummat Muhammad saw yang punya pelbagai kekurangan dan juga banyak kelemahan...

Saya juga seorang yang sangat kurang ilmu dan bukan ahli di dalam agama...makanya kini, saya sedang belajar lagi dan lagi semampu dan sedaya saya...

Oleh itu, ingin saya tegaskan..saya bukan seorang ustazah (jadinya jangan di soal saya bab berkenaan agama).
Bukan juga hafizah dan jauh sekali alimah...
(makanya saya bukan pakar bab hadis, dalil dan apa jua untuk menentukan sebarang hukum)....

Maaf andainya, saya tidak dapat menjawab persoalan penziarah di blog ini, YM mahupun email...

Syor saya....carilah orang yang betul2 alim berkenaan setiap bidang ilmu agama ini..

sekian... selamat beramal ^^


~Da'ie Dunia Akhirat~

Wednesday, January 13, 2010

the sky's the limit !!

Bismillahirrahmanirrahim....

Hmm..x ada ape nak di letakkan di dalam blog kali ini. Mungkin dengan izin Allah, kesibukan saya menghadapi proposal FYP (final year project) yang due date nye jumaat ini membuatkan saya bagaikan lipas kudung yang lari menyelamatkan diri dari semburan racun serangga...hehee

semalam saya masuk kelas BEL (Reading and research) yang di ajar oleh Mr. Yuehandy Maniam... Dalam banyak2 prkataan yang keluar dari mulutnya, saya tertarik dengan satu peribahasa Inggeris ni..

the sky's the limit!

iaitu maksudnya, kejayaan itu tiada had batasannya... <-- mungkin kut ini maksudnya..hehee

maka, dengan izin Allah...Jazbah saya untuk menghadapi cabaran semester akhir ini di mana saya harus mengambil 27 jam kredit meningkat asbab peribahasa tersebut....

Esok..InsyaAllah, saya akan ke USIM, Nilai n.9... menghadiri seminar Sains Aktuari dan Pengurusan Risiko... hmmm..selama ni lalu di depannya aje.... x pernah pun nak jenguk.
Kali ni dapat pun melangkah masuk..huhuu

Jadi, sambil2 saya menyibukkan diri dengan urusan dunia yang tidak pernah2 sudah ni, saya fikir eloklah saya cuba kaitkan semua ini dengan urusan agama. Dengan izin Allah, tidak lah sia2 perjalanan saya esok...

pohon rendang tempat berehat
bersandar lena si pengembara
bila dunia melebihi akhirat
maka satu kerugian buat manusia

sehingga bertemu lagi...


2 comments:

  1. Asalamualaikum

    Kita belayar di lautan ini
    Kita besarkan Zat Ilahi
    Kita belajar membaiki diri
    Kita kejar yang hakiki

    ReplyDelete
  2. hhmm...rangkap kata nenek ni mcm leh d wat nasyid laa..hehee

    nenek dgr ye..

    ikan siakap masak berlada
    tulangnya banyak jangan tertelan
    bila si tua kasihkan yang muda
    ilmu amaln jadi tinggalan..

    hehee...

    ReplyDelete