Ingatan Kepada Penziarah...

Dengan Nama Allah yg Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..

Saya merupakan seorang hamba Allah swt dan ummat Muhammad saw yang punya pelbagai kekurangan dan juga banyak kelemahan...

Saya juga seorang yang sangat kurang ilmu dan bukan ahli di dalam agama...makanya kini, saya sedang belajar lagi dan lagi semampu dan sedaya saya...

Oleh itu, ingin saya tegaskan..saya bukan seorang ustazah (jadinya jangan di soal saya bab berkenaan agama).
Bukan juga hafizah dan jauh sekali alimah...
(makanya saya bukan pakar bab hadis, dalil dan apa jua untuk menentukan sebarang hukum)....

Maaf andainya, saya tidak dapat menjawab persoalan penziarah di blog ini, YM mahupun email...

Syor saya....carilah orang yang betul2 alim berkenaan setiap bidang ilmu agama ini..

sekian... selamat beramal ^^


~Da'ie Dunia Akhirat~

Saturday, November 14, 2009

Sebelum berangkat pulang.......

Bismillahirrahmanirrahim....

emm....sebelum saya berangkat pulang ke kampung halaman yang tercinta di Gemas, n.9..
saya rasa, saya nak tinggalkn sedikit bekalan buat sahabat2 di blog supaya x kerinduan sepanjang saya bercuti bersama keluarga tersayang...hehee (mcm ade je org nk baca dan rindu2)

InsyaAllah, akhir bulan 12...sya akan memulakan semester 6 saya...
Dan dengan izin Allah, jika sepanjang cuti ni..saya rajin nak menaip..sya akan sediakan post untuk blog sya.
bila dah balik U nanti..saya akan masukkan terus ye... (tunggu saya tau....<--- ee..macam ada je orang yg tertunggu2..hehee)

malam ni..saya nak postkan puisi lagi...... x tahu la kenapa dan mengapa..saya nak postkan puisi je sejak akhir2 ni. mungkin bila balik nanti..lepas dah di zihin oleh abah saya hingga bersih (macam boleh bersih je..selalu nye x..hihii..)....entry untuk yang selepas ni ada perubahan...insyaAllah!


I am a Muslim woman

I am a Muslim woman
Feel free to ask me why
When I walk,
I walk with dignity
When I speak
I do not lie

I am a Muslim woman
Not all of me you'll see
But what you should appreciate
Is that the choice I make is free

I'm not plagued with depression
I'm neither cheated nor abused
I don't envy other women
And I'm certainly not confused

Note, I speak perfect English
Et un petit peu de Francais aussi
I'm majoring in Linguistics
So you need not speak slowly

I run my own small business
Every cent I earn is mine
I drive my Chevy to school & work
And no, that's not a crime!

You often stare as I walk by
You don't understand my veil
But peace and power I have found
As I am equal to any male!

I am a Muslim woman
So please don't pity me
For God has guided me to truth
And now I'm finally free!

by : Jenn Zaghloul_1999


>> et une petit peu de Francais aussi ---->> maksudnye, dan juga bleh sedikit bercakap dalam bahasa Perancis.

hehee....saya juga dengan izin Allah, boleh je berbahasa france ni....(sikit2 jer...)
emm...tapi rasenye kalau tidak d applykn ~ boleh jadi tergagap dan lama kelamaan boleh juga lupa....huhuu..
solutionnya...kena la selalu tengok movie france ni...supaya x nak ilmu tu hilang di telan masa (alasan je..hehee)!

okey...di harapkan entry kali ini dapat bagi manfaat buat sahabat2...
terutamanya pada kaum Hawa laaaa~
kan tajuknye...i am a Muslim woman tuuu......!
sekian dulu..bekalan buat sahabat...

Assalamualaikum....
jumpa kita semester hadapan ye....Insya Allah!
a bientot!

No comments:

Post a Comment