Ingatan Kepada Penziarah...

Dengan Nama Allah yg Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..

Saya merupakan seorang hamba Allah swt dan ummat Muhammad saw yang punya pelbagai kekurangan dan juga banyak kelemahan...

Saya juga seorang yang sangat kurang ilmu dan bukan ahli di dalam agama...makanya kini, saya sedang belajar lagi dan lagi semampu dan sedaya saya...

Oleh itu, ingin saya tegaskan..saya bukan seorang ustazah (jadinya jangan di soal saya bab berkenaan agama).
Bukan juga hafizah dan jauh sekali alimah...
(makanya saya bukan pakar bab hadis, dalil dan apa jua untuk menentukan sebarang hukum)....

Maaf andainya, saya tidak dapat menjawab persoalan penziarah di blog ini, YM mahupun email...

Syor saya....carilah orang yang betul2 alim berkenaan setiap bidang ilmu agama ini..

sekian... selamat beramal ^^


~Da'ie Dunia Akhirat~

Monday, November 9, 2009

~hari ini..dengan ujian yg Engkau beri.....!


Bismillahirrahmanirrahim....

Segalanya sakit!!
Dari tubuh badan hingga lah kepada iman. Semuanya tidak sihat..

Bibir menutur redha, tapi dalam hati...Allah swt sahaja yang tahu. Bertapa makhluknya yg sorang ni tidak tahu bersyukur dengan nikmatNya selama ini...


Baru di berikan sedikit ujian untuk menunjukkan kasih sayangNya,
tetapi makhluk yang bernama umu anisah ini....
sudah mengeluh.
sudah mengaduh.
sudah pandai minta untuk di hilangkan segera sengsara..

Aduhai umu anisah....
lemahnya awak ini....
air mata dah di tumpahkan dahulu sebelum mengungkap istighfar...

Aduhai umu anisah..
sudah lupakah awak dengan sakit perit siksaan yang di rasai Bilal bin Rabah di bawah panas teriknya matahari?
jika hendak di bandingkan dengan siksa sakit yang awak rasa hari ini...
aduhai...memalukan!!

Aduhai umu anisah,
jangan la awak bersikap lemah....
kerana...
Allah swt telah memujuk untuk menyenangkan hati awak dalam firmanNya......

"Janganlah kamu bersikap lemah dan janganlah pula kamu bersedih hati, walhal kamu lah orang yang paling tinggi darjatnya jika kamu orang2 yang beriman"
Ali-Imran _ 139

Ya Allah...ampuni hamba Mu yang lemah ini. kuatkan hatinya Ya Allah...Kerana Ya Allah, sememangnya Engkau mencipta ku dengan pelbagai kelemahan dan kekurangan, maka dengan limpah kasih sayang Engkau, teguhkan hati ku...

Ya Allah...demi kasih Engkau kepada ku....tunjukkanlah belas kasihanMu kepadaku...amin Ya Rabbal Alamin.

No comments:

Post a Comment