Ingatan Kepada Penziarah...

Dengan Nama Allah yg Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..

Saya merupakan seorang hamba Allah swt dan ummat Muhammad saw yang punya pelbagai kekurangan dan juga banyak kelemahan...

Saya juga seorang yang sangat kurang ilmu dan bukan ahli di dalam agama...makanya kini, saya sedang belajar lagi dan lagi semampu dan sedaya saya...

Oleh itu, ingin saya tegaskan..saya bukan seorang ustazah (jadinya jangan di soal saya bab berkenaan agama).
Bukan juga hafizah dan jauh sekali alimah...
(makanya saya bukan pakar bab hadis, dalil dan apa jua untuk menentukan sebarang hukum)....

Maaf andainya, saya tidak dapat menjawab persoalan penziarah di blog ini, YM mahupun email...

Syor saya....carilah orang yang betul2 alim berkenaan setiap bidang ilmu agama ini..

sekian... selamat beramal ^^


~Da'ie Dunia Akhirat~

Saturday, October 24, 2009

Insuran & Tawakkal

Assalamualaikum semua

.... hehe..mcm ckgu plak!

Sudah lame rasanya x update blog ni...
hmm...x bleh d biarkn..walau sedikit...ILMU yg diperoleh harus juge d kongsi bersama..
~Beramal dgn Ilmu~

Oleh krn tidk mengamalkn ilmu yg d peroleh, makanya....sya hmpir2 kehilangn ilmu insuran & tawakkal yg d bekalkn oleh abah satu ketika dulu...

Maghrib td...tgh belek2 Quran...tiba2 dgn izin Allah..
sekeping kertas kecil terjatuh dri celahan lembaran kitab suci ni...

"Ya Allah".....hati berdetik...
Subahanallah...Allahuakhbar....Alhamdulillah...

catitan comel d atas kertas yg d potong comel tertulis...

Doa tawakkal ~
Lakod ja akum rasulumin an fusikum.
Doa Insuran ~
Astaudiullahu dinaka wa ama nataka wahuwa tima a'malik.

Aduhai...bertapa ruginya sya selama ini tidk mengamalkn ilmu yg di smpaikn kpd sya.. tidk thu knp juga mengapa sya tidk mengambil berat catitan yg di lakukn sendiri oleh sya d hadapan abah...

(Natijahnya...sya lupa akn maksud2 ayt di atas...... :( . Harap ada yg sudi membantu sya menerangkn maksd ayt2 di atas seblm sya sendiri bertanyakn kembali kpd abah...huhu..gementarnye..)

Namun...sya bersyukur..
Allah menunjukkn kembali catitan ini kpd sya utk sya amalkn pada saa2t yg sgt sesuai di mana sya akn menduduki final exam semester 5 akhir bln oktober ni..
(minta doanye ye..)

Semoga...doa insuran & tawakkal ni dpt sya amalkn smpai bila2...
tidk kabur di mamah usia dan tidak pula lalai dlm meyampaiknnye...amin!

1 comment: