Ingatan Kepada Penziarah...

Dengan Nama Allah yg Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..

Saya merupakan seorang hamba Allah swt dan ummat Muhammad saw yang punya pelbagai kekurangan dan juga banyak kelemahan...

Saya juga seorang yang sangat kurang ilmu dan bukan ahli di dalam agama...makanya kini, saya sedang belajar lagi dan lagi semampu dan sedaya saya...

Oleh itu, ingin saya tegaskan..saya bukan seorang ustazah (jadinya jangan di soal saya bab berkenaan agama).
Bukan juga hafizah dan jauh sekali alimah...
(makanya saya bukan pakar bab hadis, dalil dan apa jua untuk menentukan sebarang hukum)....

Maaf andainya, saya tidak dapat menjawab persoalan penziarah di blog ini, YM mahupun email...

Syor saya....carilah orang yang betul2 alim berkenaan setiap bidang ilmu agama ini..

sekian... selamat beramal ^^


~Da'ie Dunia Akhirat~

Sunday, August 2, 2009

Sisipan Doa Ku...


Bismillahirrahmanirrahim...




Ya Allah jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padamu, agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu..


Ya Muhaimin, jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu..



Ya Rabbana, jika aku jatuh hati jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling hatiku padamu..


Ya Rabbul izzati, jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merinduiku syahid semasa keluar dijalanmu..


Ya Allah, jika aku menikmati cinta kekasihMu, janganlan kenikmatan itu melebihi kenikmatan bersamaMu pada dua pertiga malam...


Ya Allah, jika aku jatuh hati pada kekasihMu, jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam pejalanan panjang menyeru manusia kepadaMu..


Ya Allah, jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanyasanya kepadaMu...


Amin.......


 
kenapa ye....kita risaukn soal jodoh?? kenapa ye sibuk2 kita berdoa utk itu...??

jawab saya.....


ini kerana jodoh kita, bakal menemani kita mengharungi perjalanan hidup yg sementara menuju kepada kehidupan yg kekal abadi selama2nya d sana...

kerana....jodoh kita itu boleh menjadi asbab baik buruknyer amalan kita...

kerana....kebiasaannya, apabila baik jodoh yg kita peroleh maka baik juga lah kehidupan bahtera rumah tangga yg terbina...

** maka Ya Allah, ku bermohon kepada Mu...segala pengharapanku hanya kepada Mu dlm menentukan jodoh Ku...

~amin~


No comments:

Post a Comment