Ingatan Kepada Penziarah...

Dengan Nama Allah yg Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..

Saya merupakan seorang hamba Allah swt dan ummat Muhammad saw yang punya pelbagai kekurangan dan juga banyak kelemahan...

Saya juga seorang yang sangat kurang ilmu dan bukan ahli di dalam agama...makanya kini, saya sedang belajar lagi dan lagi semampu dan sedaya saya...

Oleh itu, ingin saya tegaskan..saya bukan seorang ustazah (jadinya jangan di soal saya bab berkenaan agama).
Bukan juga hafizah dan jauh sekali alimah...
(makanya saya bukan pakar bab hadis, dalil dan apa jua untuk menentukan sebarang hukum)....

Maaf andainya, saya tidak dapat menjawab persoalan penziarah di blog ini, YM mahupun email...

Syor saya....carilah orang yang betul2 alim berkenaan setiap bidang ilmu agama ini..

sekian... selamat beramal ^^


~Da'ie Dunia Akhirat~

Sunday, July 12, 2009

Ijtimak.....Nilai n.9

Bismillahirrahmanirrahim....

Alhamdulillah....dgr kabarnye ijtimak berakhir sebaik sahaja usai solat zhor ari ini (12 julai 2009). Tak sabar rasenye nk mendengar Karguzari dari Abah & saudara lelaki saya yg turut menghadari ijtimak kali ini, maklum lah...bukan senang program seumpama ini nk di adakn lg. Ijtimak terakhir yg pernah di adakn di Malaysia pn pd 27 thun dahulu.....time tu..saya pn x di lahirkn lg.

Terfikir juge...bagaimanakah sambutan ijtimak ketika itu....adakah ia diadakn sebesar sambutan ijtimak pada thun ini?? tetapi yg pastinye, ketika itu kira2 5000 jemaah sahaja yang hadir. Mungkin itu adalh angka yg besar jika nk di bandingkn dengn kemudahan yg ada sprti tempat tinggal dan juga penganggkutan pada ketika itu.

Melalui berita, untk ijtimak kali ini kira2 200 000 jemaah berkumpul termasuk lah jemaah dari China, Indonesia, India dan juga Bangladesh.
Subahanallah...dengn izin Allah, mereka ini berkumpul kerana mereka ada fikir risau ttg ummat.

Entah ble la sya berkeluangn masa utk balik ke kampung mendegar karguzari ijtimak terus dari Abah.
Mungkin saya akn dptkn karguzari ijtimak ni dari internet terlebih dahulu.
Harapnnyer, semoga pencarian saya menemukan berita yg baik2 sahaja mengenai kejayaan ijtimak ini. Jika ada yg kurng, jadikn ia pengalaman utk di perbaiki pada masa hadapan dan bukn pula utk di hebah2kn....


-amin-

No comments:

Post a Comment